Decyzja o usunięciu odpadów - odwołanie
14 III 2013, 16:40:00

Decyzją z dnia ... r. B. S. nakazał A. B. usunięcie odpadów składowanych na terenie działki o nr ewid. ... obręb ... do dnia ... r. oraz zalecił wykonanie decyzji w sposób zgodny z przepisami ochrony środowiska.

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Poznaniu

- za pośrednictwem

B. S.

Odwołujący: A. B.

Znak: ...

ODWOŁANIE
od decyzji B. S. z dnia ... r.

Działając w imieniu i na rzecz A. B., pełnomocnictwo w załączeniu, wnoszę odwołanie od decyzji B. S. z dnia 11 lutego 2013 r., zarzucając jej naruszenie przepisów prawa materialnego, tj. art. 26 ust. 1 i 2 w zw. z art. 3 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 12 grudnia 2012 r. o odpadach polegające na bezzasadnym przyjęciu, że A. B. jest posiadaczem odpadów składowanych na terenie działki o nr ewid. ... obręb ..., w sytuacji, gdy ich posiadaczem jest A. Z. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Z. R.
Mając to na uwadze wnoszę o uchylenie zaskarżonej decyzji.

UZASADNIENIE

Decyzja, jako wydana z naruszeniem przepisów prawa, nie może się ostać.

Zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2012 r. o odpadach posiadacz odpadów jest obowiązany do niezwłocznego usunięcia odpadów z miejsca nieprzeznaczonego do ich składowania lub magazynowania.

Uczestnik postępowania wskazuje, że nie jest posiadaczem odpadów składowanych na terenie działki o nr ewid. ... obręb ... . Zgodnie bowiem z art. 3 ust. 1 pkt 19 ustawy z dnia 12 grudnia 2012 r. przez posiadacza odpadów rozumie się wytwórcę odpadów lub osobę fizyczną, osobę prawną oraz jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej będące w posiadaniu odpadów; domniemywa się, że władający powierzchnią ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się na nieruchomości.

Pan A. B. zawarł w 2012 r. z Panią A. Z. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Z. R. umowę o nieodpłatne dostarczenie gruzu i ziemi. Wbrew jej postanowieniom, firma Z. przywiozła na teren działki o nr ewid. ... odpady z budowy, remontów i demontażu oraz niesegregowane odpady komunalne.

Dowód: odpis umowy A. B. z Z. R.

W związku z powyższym obowiązek usunięcia odpadów składowanych na terenie działki o nr ewid. ... obręb ... powinien zostać nałożony na A. Z. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Z. R., a nie na A. B. Ten ostatni nie miał bowiem jakiegokolwiek wpływu na powstanie na terenie ww. działki tzw. dzikiego wysypiska, skoro firma Z. miała mu dostarczyć gruz oraz ziemię, a nie wymieszane i nieposegregowane odpady.

Podkreślenia wymaga, że Panu A. B. nie przysługuje jakiekolwiek prawo do części działki o nr ewid. ..., na której składowane są odpady, gdyż ustanowiona na jego rzecz służebność przebiega przez południową część ww. działki, która pozostaje wolna od zanieczyszczeń.

Mając to na uwadze wnoszę jak na wstępie.